El viernes 4 de marzo, a las 20h, presentación de los libros Chicolate Espeso, de Esther Prieto y Resiliencia, de Ana Vega, publicados por la editorial Trabe.
Les minicolumnes que formen Chicolate espeso fueron escrites pa publicar en Les Noticies, selmanariu n’asturianu yá desapaecíu hai un tiempu. Nun tán recoyíes toles que fueron apaeciendo a lo llargo de dellos años en dos etapes distintes: la primera entamó a finales del sieglu XX y la última acabó col pieslle’l selmanariu, nel 2012. Les qu’apaecen equí tán dataes ente los años 2000-2002 y 2010-2012. Al pesar del tiempu pasáu, nun perdieron gota d’actualidá y, d’esa manera, quien pose nelles la vista y llea, va atopar les mesmes zunes, porgüeyos y esperances d’antañu, porque la historia, bien de veces, anecia en repetise. Son, como diz el prologuista, «textos finos, ocurrentes, precisos: sorbiatinos llambionos qu’entonen la mente y dan qué pensar».
Esther Prieto (Arenas de Cabrales, 1960) diose a conocer como poeta nel 1992 con Edá de la memoria y nel 1998 ganó’l Premiu Teodoro Cuesta de Poesía con La Mala suerte (2000). Con Güelu Ismail algamó’l Premiu Xosefa Xovellanos de Novela 2001 y unos años más tarde (2005) publicó Gramática d’asturianu. Guía de consulta rápida, resultáu del so llabor profesional de correctora editorial.
«Resiliencia» es el término que hace referencia a la capacidad de los seres humanos para sobreponerse al dolor emocional. También se entiende por «resiliencia» la capacidad de adaptación a la adversidad. La vida es un largo viaje, a veces placentero, otras repleto de adversidades. Bien lo sabe la autora y así nos lo describe y narra desde distintas perspectivas y experiencias vitales (propias y ajenas) en estos nada complacientes artículos que Ana Vega fue publicando en el desaparecido periódico digital en asturiano Les Noticies.
Ana Vega (Oviedo, 1977) tiene publicadas varias obras, entre ellas los poemarios Breve testimonio de una mirada (2009), La edad de los lagartos (2011), Herrumbre (2012) y Al xeito del tambor (2013), así como el volumen de relatos Realidad paralela (2010) y El cuaderno griego (2008), obra miscelánea con la que se dio a conocer.
Crítica literaria en diarios y revistas especializadas, una parte de sus reseñas (aquellas que hacen referencia a obras de autoría femenina) están recogidas en Cantar en el desierto (2014).