Taller de autodefensa feminista [inscripciones abiertas]


El sábado 19 de septiembre de 10:30 a 14.30h. Taller de autodefensa feminista (1/4).

¡Saludos! Somos las Cuzas, el grupo de Autodefensa del local Cambalache. Llevamos años trabajando juntes y hemos pasado por diferentes fases y experiencias, periodos de apertura y otros de trabajo interno. Actualmente nos encontramos en un momento de mucha incertidumbre a todos los niveles y no nos sentimos capaces de preveer el futuro ni las fuerzas que tendremos para tirar del grupo, por lo que hemos decidido facilitar un bloque de 4 sesiones abiertas a nueves participantes, y esperar a ver qué pasa entre todes. Esto significa que el futuro del grupo depende de lo que pase en estos talleres; si hay interés y fuerzas en continuar, lo haremos juntes, lo revisaremos al final del bloque, con los sentires de todes les que participemos de ellos.

Así pues: Os invitamos a participar en las próximas 4 sesiones del Taller de Autodefensa Feminista. Si las circunstancias lo permiten, el taller se desarrollará los meses de septiembre, octubre, noviembre y diciembre, siempre el tercer sábado de cada mes, de 10:30 a 14:30h. Lo único que pedimos a les nueves participantes es el compromiso de asistir a todas las sesiones, para facilitar la confianza y la pertenencia al grupo.

Proponemos un bloque de cuatro sesiones cuya temática* se basa en el trabajo que venimos desarrollando desde hace años:

  • 19 septiembre: Autoestima. 
  • 17 octubre: Acoso callejero. 
  • 21 noviembre: Vulnerabilidad. 
  • 19 diciembre: Soledad

*La programación es susceptible a sufrir algún cambio.

Nuestras sesiones contienen tanto una parte de entrenamiento físico como otra de compartir desde la emocionalidad, siempre tratando de cuidar a todes les participantes, respetando sus tiempos y necesidades, para lo que existe un espacio de seguridad al que acudir si no se quiere o puede, o simplemente se elige no participar de alguna actividad, pero seguir dentro del taller. También desayunamos juntes, con lo que cada une aporte y teniendo en cuenta que hay gente vegana y persones con diversas necesidades alimenticias (por favor, no traer productos de procedencia animal).

Es muy importante para nosotres recalcar que éste taller es no mixto, lo que significa que no toleramos la presencia de hombres CIS en él, lo formamos trans, bolleras y mujeres; ya que entendemos que el sistema binario hombre-mujer forma parte de todo el entramado que nos oprime. Por ello, decir que es un grupo de mujeres se nos queda corto, ya que existen múltiples identidades susceptibles de sufrir la violencia heteropatriarcal y todas ellas son bienvenidas.

¡Nos vemos en septiembre! Las personas interesadas podéis escribir a: cambalache@localcambalache. org


¿Qué ye l’autodefensa feminista?
Dende va tiempu vienen deprendiéndose talleres baxo’l conceptu d’autodefensa feminista que de por sí nun cumplen los criterios de la mesma. Asina, ficieron por ponese al mandu de l’autodefensa feminista instituciones que busquen fomentar la nuesa victimización, organizaciones fascistes y/o persones que nun sufren la violencia patriarcal; deprendiéndose tamién como defensa personal ensin contemplar la perspectiva feminista
nin l’autodefensa psicolóxica.

Ye importante qu’énte esti contestu naide que nun seyamos nosotres mesmes mos deprenda cómo lluchar, de manera que toes partamos d’una base oxetiva respetando les llínies, la hestoria, los criterios de l’autodefensa feminista y el trabayu previu de toles muyeres que mos truxeron hasta equí.

Atendiendo a esta situación, el xacíu d’esti testu ye que toes aquelles que’n dalgún momentu dubiamos d’en qué consistía l’autodefensa feminista, o nun tuvimos la información conveniente cuando la precisamos, podamos resolver toles dubies y afincar les báses de lo que sí ye y de lo que nun ye l’autodefensa feminista.

Un pocu d’hestoria
L’autodefensa feminista ñaz a finales de los años 70 en Canadá gracies a un grupu de muyeres feministes que trabayaben temes rellacionaes cola violencia de xéneru. Nel estáu español entama a plantegase dende grupos antiagresiones y distintes organizaciones feministes pel añu 87.

L’autodefensa feminista desendólcase n’espacios non mistos porque decidímoslo asina, porque queremos xenerar esos llugares propios llibremente. Porque partimos de la premisa de que, nos espacios mistos, les diferencies de xéneru marquen actitudes distintes nes formes de participar, de tar, de tomar decisiones… Si queremos, precisamente, empobinar la llucha escontra’l machismu, nun hai cabida a compartir esi espaciu coles persones que disponen del privilexu que cuestionamos. Porque trabayamos dende l’autoconciencia de la nuesa opresión y la de vivir nuna sociedá patriarcal.

Pa nós la autodefensa feminista ye…
L’autodefensa feminista nun ye defensa personal pa muyeres. Como yá señalamos, el so rasgu elemental ye que se desendolca nun espaciu non mistu, onde nun participen homes cis (esto ye, que s’identifiquen cola identidá sexual que-yos foi asignada al ñacer). Otru de los sos componentes ye que nun se centra en nengún arte marcial concretu, si non que nútrese de múltiples técniques. Nun ye competitiva, nin tien graos d’esperiencia. Al contrariu, partimos de les conocencies y los ritmos d’aprendizaxe de ca úna pa crear un espaciu de cuidao y cooperación ente toes.

Sabemos que les violencies machistes son la base de la cadarma heteropatriarcal
que mos impon, según el xéneru asignáu, unos roles determinaos. Por eso, nun encetamos sólo’l planu de la autodefensa física, sinon tamién l’emocional, entendiendo que les violencies machistes nun se manifiesten como agresiones físiques namai.

Pa nós, l’autodefensa feminista trai la idega d’autoxestión, d’horizontalidá, y nun ta venceyada a les instituciones. Asina, afítase nel sofitu mutuu, la confianza y los llazos que vamos xenerando ente toes.

Nos espacios d’autodefensa feminista lo que compartimos ente nosotres queda ente nosotres: la confidencialidá ye fundamental. Nun s’asoleya fuera d’estos espacios, a nun ser con otres compañeres que precisen d’estes técniques y esperiencies, y entovía nun pudieren formar parte de nengún grupu.

Pa nós ye perimportante que surdan otros grupos d’autodefensa feminista, pa que cada vez seyamos más. Pola mor d’ello sentímonos motivaes pa espublizar esti testu. Pa que la información mos faiga llibres, allume’l nuesu camín y aúne les nueses lluches.